12.1.09

dag 7

soloppgang og hund med skabb på den andre siden av elva.


jeg stod opp 04:30 i dag tidlig. og mens det enda var mørkt, dro jeg (i min improviserte burka) tilbake til gamlebyen for å prøve å redde meg i land. jeg synes det gikk mye bedre i dag enn noen av de andre dagene. synd workshopen er slutt når jeg endelig føler at jeg får til noe.. jeg har dog lært mye lurt i dag: hvis noen spør om du er muslim, svar ja, siden da blir de veldig fornøyde og sier "good! good!". sats på å finne en kjempesøt familie som jager duer for deg så du skal få fine bilder, i stedet for å loke hvileløst rundt, forfulgt av små barn. si gjerne at du er gift, så blir folk nesten like glade som når du sier du er muslim. dette fungerer selvfølgelig best hvis du har på improvisert burka. skjerf, t-skjorte, et par hårnåler og litt sytråd? hell yeah. jeg har også lært at bangladesh er fattig, noe en nysgjerrig mann kunne opplyse meg om, der jeg stod i en bakgate full av hus bestående av blikkplater og resteplank, skabbete hunder, søppel opp til knærne og en stank som setter tippen i skyggen: "bangladesh is poor country." "yes," svarte jeg.. i morgen skal vi visst på ambassadebesøk og noen andre slitsomme greier. jeg vil bare hvile..! og bli frisk. jeg er tett. i hodet. hele. fra skuldrene og opp. potte tett.


mursteinsknusere. helt sikkert en givende og variert jobb..! (men på en annen side er det jo mye bedre enn ingenting.)

en random fyr som biter negler i sjappa si. som forøvrig er ganske stor og romslig sammenliknet med mange av de andre..

storesøster bærer lillesøster, og en fyr med en av de feteste strikkegenserne jeg har sett på lenge.. kombinert med skjerf er den en sikker vinner!

storesøster bærer lillesøster del to. .. og et par gigantiske skip.

verdens søteste familie med sitt eget dueslag. de ropte på dem, så kom de. lydige duer!

på vei over elva. det ser kanskje nesten koselig ut, men vannet stinker noe helt forferdelig, og er helt sort. så jeg ville ikke badet i det akkurat..

sykt fet fyr med dreads i både hår og skjegg, og nesten pirathatt..!

..og det var det! foreløpig. jeg skal prøve å få kloa i et burkabilde eller to, for jada, det er foreviget..

7 kommentarer:

  1. aiai!
    jeg syns du er flink.. og tøff som tør å vandre rundt alene (:

    også syns jeg det er fint at du skriver så mye. ;D og jeg gleder meg til burkabilder! ;D

    SvarSlett
  2. Hei - er det LOV å vandre rundt alene om natten?? Nei! Velg en ok farge og et fint mønster på burka'n.. eller blir det bangala-burka? Dagens høydepunkt, denne bloggen her.. Og så er det fint å få vite om ting etter at det har skjedd, hadde jeg visst at du er ute alene om natten, hadde jeg "klikka"..

    SvarSlett
  3. Hm, har barn kastemerke over det ene øyet isteden for midt i panna, eller er det bare tilfeldig..?

    SvarSlett
  4. hvem har sagt noe om å vandre alene? det tør jeg da ikke..! det er kjempeskummelt. :0 så jeg tusler enten like bak noen, eller i alle fall max 50-100 meters avstand.

    og jeg vet ikke hva som er greia med de store sorte flekkene. det er ikke tilfeldig, det er flere av dem som har det, men jeg vet ikke hvorfor det er sånn.

    SvarSlett
  5. Kastemerker hører vel til hinduismen?

    SvarSlett
  6. Som anders gleder jeg meg masse til burkabilder ;D Du ser sikkert awesome ut! Og du har tatt finfine bilder altså! Jeg liker bloggen din. <3

    SvarSlett
  7. Åfysøren! Dreadskjegg is the shit!

    SvarSlett